De kosten van het lidmaatschap bedragen € 15,– per persoon per jaar.
Kinderen tot 18 jaar liften automatisch mee met het lidmaatschap van de ouders. Als de kinderen 18 jaar worden, informeert de penningmeester even bij de ouders wie de contributie gaat betalen, zoon- of dochterlief zelf of gaan de ouders dat voorlopig voor hun betalen. Meestal is dat laatste het geval.

De contributie, of de omslag, zoals het nog steeds wordt genoemd, wordt 1 x per jaar automatisch via de bankrekening geïncasseerd. Daardoor gebeurt het veel dat ouders ongemerkt nog voor hun kind(eren) betalen, terwijl dezen al jaren geleden het ouderlijk huis hebben verlaten. De ouders hebben het niet in de gaten en de kinderen weten het niet. Misschien hebben die zich, onwetend, al bij een andere uitvaartvereniging aangemeld in het eigen dorp, of misschien willen ze helemaal niet meer bij een uitvaartvereniging aangesloten zijn of hebben zich verbonden aan een commerciële instelling. Bovendien zijn kinderen alleen aangesloten als beide ouders lid zijn.

Wat te doen bij verhuizing ?

Je kunt niet, zoals bij een andere vereniging, op elk gewenst moment lid worden. Lid worden op je 40e betekent bijvoorbeeld dat je € 214,50 inschrijfgeld moet betalen. Daarom kunnen bij verhuizing leden binnen de federatie van uitvaartverenigingen in Friesland worden overgeschreven. Tussen de verenigingen vindt dan verrekening plaats, afhankelijk van de leeftijd van het lid.

Advies?

Kijk even op het bankafschrift van mei. Dan wordt namelijk meestal de contributie geïncasseerd. Er wordt € 15,– per persoon afgeschreven.

Klopt het ?
Denkt u dat het niet juist is ?
Misschien  betaalt u ook (nog steeds) voor uw kind(eren)

Moet er iets veranderen ?

Geef dat dan even door, dat mag per mail: info@uitvaartvereniging-niawier-wetsens.nl